onsdag 31 januari 2007

Frusna tillgångar

Igår fick jag post från banken, ni vet sån där tråkig, oviktig som man bara ögnar igenom.
Detta brev var inget undantag på tråkighetsfronten men däremot var det rackarns viktigt.
Där stod:
...vi har fått information om att ditt kortnummer kan ha kommit i orätta händer.
Oj, det låter ju typiskt dåligt tänkte jag och knatade till banken. Det visade sig att någon kan ha försökt tömma mitt konto, och att mitt kort omedelbums måste spärras.
Nu när CSN äntligen kommit kan jag inte komma åt pengarna.

Så, här går jag som en annan terrorist med frusna tillgångar, fast jag kan ju gå in på banken och ta ut. Men skillnaden är hårfin...

5 kommentarer:

JK, sa...

då slösar du ju iaf inga pengar ;)

Tora sa...

men vad skumt. undrar vem boven är? hmm...

Anna sa...

JK: Det är väl den enda positiva synvinkeln, och inte ens den är positiv för jag vill slösa.

Tora: Trodde först att det var ett skämt som busringaren till Ida.

Anonym sa...

Har du handlat på någon internetbutik som sysslar med skumraskaffärer?

Anna sa...

Ida: Nej, vad jag vet så har jag bara köpt resor över internet... U och för sig med Ryan Air bl.a.