söndag 1 juni 2008

Solsken och fågelsång


Idag har varit en bra dag.
Den började med en förmiddagsfika (kallar man det frukost då?) vid ån. Denna intogs tillsammans med Eddie som var på besök i Sverige över helgen.
Sedan shoppade jag lite. Bland annat kan jag nu bocka för storblommig sommarklänning på inköpslistan. En sån här blev det, fast i grön så klart.
Om nu det här mönstret kan klassas som storblommigt, d.v.s...

Sedan cyklade jag hem för att plugga och äta lunch.
Efter någon timme tog jag mitt förnuft till fånga, la skolböckerna åt sidan och åkte för att käka glass med Tora vid ån. Detta blev faktiskt blev en lärorik upplevelse, jag vet nu att varken äpple- och kanelglass eller banan- och chokladglass är särskilt gott.

Nu återstår bara att Darling sambo ska komma hem från Öregrund.

Inga kommentarer: