fredag 1 maj 2009

Valborg


Årets valborgsfirande var trevligt, och hyfsat stillsamt.

Efter att ha lagat sillunch med Photrattarne begav jag mig till Ekonomikum för picknick med de vänner som blivit lite försummade under show-veckan. Vi hade jordgubbar, vin, en megafon; kort sagt en vanlig valborgspicknick.

Kl 15 skulle vi titta på springet i Carolinabacken, vilket gick sådär. Istället lyssnade vi på Phontrattarne på Norrlandstrappan och begav oss sedan hemåt för att förbereda grillning.

Grillningen var kall.

Vid 1-tiden var jag så trött att jag somnade sött i min säng till dunket av tecno ute på studentstadens gräsmatta, som om det vore en vaggvisa.

1 kommentar:

Mian sa...

Jag vill också ha en megafon! Nu vet du vad jag önskar mig i födelsedagspresent! det och inget annat vill jag ha!

Förresten är ett av mina tidigaste valborgsminnen just hur jag och mamma och pappa och alla fulla människor i hela världen lyssnar på/dansar till Phontrattane på Norrlandstrappan. De spelade en Charlestonlåt, minns jag. Gillar den ännu. :-) Ses i morgon! Puss! Vill ha megafon!


Megafon!