söndag 13 februari 2011

Bära bäddar

Idag var jag på IKEA för att inhandla en ny säng (jag vågar inte ens berätta att min gamla är begagnad från någon jag inte känner, för jag är rädd att ni ska tycka att jag är snuskig).
Att prova ut en ny säng gick på ungefär 10 minuter, och jag hade inte ens insett att det skulle vara ett problem att ta den från Ta-själv-lagret förrän jag stod där - framför 200x120 cm säng - och glodde på åbäket.
Jag började vicka sängen lite försiktigt fram och tillbaka för att få den att närma sig vagnen en aning, när ett ungt par (som nog insåg att det inte skulle gå så bra för mig) stannade och erbjöd sin hjälp.
"Ja, vi ville stanna och titta på hur du skulle klara det. Tänkte att detta kunde bli underhållande"
Tack snällt folk (som inser andras begränsningar, innan de insett dem själv).

Detta var den nya sängen.
Den gamla sängen då? Jo, samma problem finns där faktiskt.

Somliga tror att jag alldeles utmärkt klarar att bära/släpa ut 200x120 cm säng ut ur lägenheten, ned för en trappa, ut över parkeringen och upp i en container.
Jag säger kanske, men mest troligt är: inte.

2 kommentarer:

M sa...

Somliga säger som till sina simskolebarn: Försök!

-M

Mian sa...

*fnissar massor*