måndag 7 mars 2011

Att fostra en ordningsmaniker

Vill du göra ett barn till en neurotisk ordningsmänniska?

Säg till dem, med allvar i rösten och sträng blick:
"Om du har så här stökigt på ditt rum så kommer du inte att se när det är stökigt när du är vuxen. Sedan, när du börjar jobba och du har ett stökigt skrivbord, då kommer du att få sparken för att chefen kommer att tro att du är en slarver och inte går att lita på."

Voila!


OBS! Det är inte min mamma, pappa eller person i liknande situation som sagt detta.

3 kommentarer:

M sa...

"Jag hör att du pratar men jag förstår inte vad du säger." Var min replik på den förmaningen när jag var liten och se så bra det gick för mig.

Mian sa...

M: Minna, är det du?!
Anna: Den kommentaren biter INTE på mina barn, jag lovar!

JK, sa...

mm, mkt bra. så skall mina barn uppfostras.