söndag 18 maj 2008

Utvärdering - decadence bar

Jag fick en utmaning av Glenn och Anton; att äta en Advantage Decadence bar. De sa att den smakade mycket choklad och dessutom tyckte jag namnet var lite tilltalande, så jag såg inget större problem i det. Jag hade förvisso fått höra väldigt mycket om hur mastig den var, men hur svårt kan det vara att sätta i sig en chokladkaka?

Det visade sig att det faktiskt kan vara svårt.

Att en liten chokladkaka på 60g kan kännas som 600g var mycket märkligt. Att den dessutom smakade så mycket choklad att jag fick lite ont i munnen bidrog inte till någon positiv känsla.
Och mättheten sedan... Ay, ay, ay.

Vill man ha en bisarr smakupplevelse att diskutera med sina vänner, prova!
Om inte, låt bli!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Om man inte har testat borde man göra det. En anledning är samtalsämnet men en ännu större anledning är att det är roligt att se hur man kan maskera ett svart hål till en chokladkaka...

JK, sa...

det här låter spännande. fick du i dig hela?

JK, sa...

vart köper jag den förresten? :D

Anonym sa...

P: Så sant. Det är faktiskt en ganska intressant upplevelse...

JK: Jag fick i mig hela, men jag var tvungen att ta en liten paus efter halva. De finns på Ica City (tror jag) och på hälsokostaffärer.

Tora sa...

jag vill äta en. nu känner jag det verkligen. jag vill.

JK, sa...

ska def inköpas imorrn. då har jag något att göra under denna damned tentapluggavecka.. fast nu har jag just ätit 13 skivor falukorv &är inte så sugen. men rätt förberedd med tanke på magtöjningen.

JK, sa...

imorrn! imorrn händer det!

Tora sa...

jag blev inte mätt. men den var liksom svårsväljd, växte i munnen. ganska god dock.

Anonym sa...

Advantage Decadence bar. bara namnet.
Advantage: fördel.
Decadence: dekadnes, alltså sex, drugs and rock & roll, i min värld iaf.
Hur motiveras det?

Anonym sa...

Dekadent: förfallen, urartad, avsigkommen, fördärvad, neddekad; överförfinad, blaserad, överkultiverad, livstrött

Men fortfarande konstigt namnval.

JK, sa...

jag tror det är när man ör trött på sin jävla bantning atkins-diet &vill vara lite dekadent men med en advantage,,, döh.