tisdag 19 augusti 2008

Ovän med utomhus

Eftersom solsken är en sån sällsynt företeelse kastade jag mig ut på balkongen så fort solen tittade fram idag.
Men utomhus och jag är inte så bra vänner idag.
Då jag som bäst låg och gungade fram och tillbaka i hängmattan på balkongen kände jag något som landade på min mage...
En tvestjärt!
Skräck!
Fasa!

Jag sprattlade likt en fisk på land och kan eventuellt ha skrikit lite innan jag lyckades ta mig upp ur djävulsfällan (hängmattan).

Efter att ha hejdat impulsen att duscha pga närkontakt med en insekt vågade jag mig ut igen. Denna gång satt jag längs väggen, så inget skulle kunna ramla ner på mig från stuprännan igen. Ungefär en halvtimme gick och jag hade åter invaggats i falsk trygghet då en okänd svart insekt landade på mig.
Några handlösa kast åt sidan och lite svordomar senare är jag nu inne.
Jag har givit upp.
Jag gillar inte utomhus idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick min första fästing på mig i lördags, trodde det var en sårskorpa som satt fast lite extra innan jag kom på vad det egentligen var. Bluh!

Anonym sa...

vilken rolig blog du har Anna! inte undra på att aftonbladet blir nyfikna... :)