måndag 18 augusti 2008

Discocuppisar med vuxenfrosting

Ida ville se glittriga och svarta cupcakes och här är de. Det syns inte så bra men det rosa strösslet glittrar faktiskt...
Frostingen är en ny favorit, grym om man gillar kokos.


Muffins:
90 g mjukt margarin
90 g Philadelphia
2 dl socker
2 ägg
100 g hackad vit choklad
50 g hackad mörk choklad
2,5 dl mjöl
1 tks vaniljsocker
1 tsk bakpulver

175 grader i ca 20 min

Frosting:
80 g Philadelphia, 30 g mjukt margarin, ca 2 tsk mörk rom
några dl kokosflingor, florsocker tills konsistensen blir bra.

9 kommentarer:

AM sa...

Ååh vad goda de ser ut! Är det de där du ska bjuda på på onsdag? :)

Anna sa...

Jajemen :)

Anonym sa...

WOWOWOWOOW, jag längtar redan! Är det onsdag som är sagd nu då?

JK, sa...

vadå bjuda? vadå onsdag? vadå sagt?

JK, sa...

vadå bjuda? vadå onsdag? vadå sagt?

JK, sa...

men vadå dubbla kommentarer. dah.

Anna sa...

Jo, fika hos mig på onsdag under eftermiddagen någon gång. Vilka kommer?

Anonym sa...

Jag kommer! Blir det kokkaffe igen? Det var vääldigt gott :D

JK, sa...

jag med. om jag hinner fram :)