söndag 28 december 2008

Lost

Idag är jag slö, slö och frusen. Då jag funderat över denna slö- och frusenhet och kommit ihåg att storasysterns influensa bröt ut igår bestämde jag mig att kämpa emot.
- Du kan ju fetglömma att jag tänker vara sjuk på nyår din influensa-bajs.
Så för att få min kropp på bättre tankar packade jag på mig kläder och gick en promenad.

Vädret var fint och jag strosade lite på känn här på min nya sida av stan. Efter någon timme så ville jag börja gå hemåt, vilket jag gjorde... Trodde jag i alla fall. Jag gick och gick, och plötsligt kände jag inte igen mig.
Jag har bott i Uppsala i över 5 år och gick idag vilse. Pinsamt.
Efter en extra halvtimma ungefär var jag äntligen hemma, och slö... Och frusen. Mission accomplished, not.

Nu sätter jag mitt hopp till apelsiner istället.
De vet man i alla fall var man har.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ingefära.

Anonym sa...

Pressa fyra apelsiner, riv ner en rejäl "dutt" ingefära, fortsätt med att riva ner 2-3 vitlöksklyftor, toppa det med tillsätta en lagom mängd hackad piri-piri eller vanlig chili.

Rör om och drick, det smakar faktiskt förvånandsvärt gott.
Tjong, så har du gett dig en vitaminkick som skrämmer slag på alla bakterier som finns....låt festen börja.

Anna sa...

Låter hysteriskt äckligt, men kan vara värt att prova vid nödsituationer.