måndag 23 februari 2009

Den stora tandborstfrågan

Jag hävdar att det är skitäckligt att låna/låna ut tandborstar. Man skrapar ju bort gammalt snusk från tänderna, som legat och guckat sig i munnen hela dagen.
Men många i min omgivning, som jag anser är renliga och fräscha människor, tycker att det är helt OK att låna/låna ut tandborstar då och då. Framförallt om det är någon som man ändå frekvent byter saliv med...
Jag förstår det argumentet, men håller inte med. Saliv och dagsgammalt bacon är inte samma sak.

Kan vi gå till botten med denna stora livsfråga här?
Vad tycker ni?

8 kommentarer:

Kajsas skolklass sa...

Du har blivit utmanad. Läs mer på min blogg.

Tora sa...

Själv sköljer jag bort all gammal bacon från tandborsten när jag är klar med den. Men det kanske bara är jag.

(Du vet redan att jag är en av dem som lånar och lånar ut utan ångest.)

Marrrs sa...

Bacon är gott.

Anonym sa...

Jag lånar och lånar ut tandborstar, men inte utan att fråga. Dock har jag alltid min tandborste i ett tandborstfodral, tycker det är äckligt när folk låter tandborsten ligga framme vid tvålrester, damm och sånt.

Anonym sa...

Det är übersnuskigt att låna eller att låna ut tandborsten!

AM sa...

Jag har aldrig lånat ut min egen eller lånat någon annans tandborste. Det skulle kännas äckligt. Däremot har jag av misstag använt min brors en gång, men det var för länge sedan.

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar.. jag skulle varken låna el låna ut min i första taget, men vad jag däremot har hört är att det ska vara mindre "farligt"/ohygieniskt att låna någons (ursköljda såklart!) tandborste, än hårborste eller mascara!

Mian sa...

ALDRIG att jag skulle låna ut min tandborste till någon! Skulle aldrig låna någon annans heller. Inte en chans. Jag drar gränsen vid hårborste (om den som lånar/lånar ut känns någorlunda fräsch). Du är den enda vars lakan (förutom Manfred, Minna och mamma) jag kan ligga i utan att det kryper i mig.

Förvånad? ;-)