onsdag 25 februari 2009

Utmaningar

Jag blev utmanad av Kajsan med en namnlista, och av Sofie med en femtebilden-utmaning (lite osäker på om det syftade på mig där det stod att Anna var utmanad, men jag gjorde den ändå).
Jag börjar med den förra.

Regler:
Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till!

1. Vad heter du?: Anna
2. Ett ord på fyra bokstäver: Anka
3. Flicknamn: Ada
4. Pojknamn: Alvin
5. Yrke: Arkitekt
6. Färg: Asurblå
7. Klädesplagg: Ankelboots
8. Mat: Auberginelåda
9. Sak i badrummet: Ansiktsmask
10. Plats/stad: Amsterdam
11. En orsak att vara sen: Andra är det
12. Något man skriker: Aldrig i livet!
13. Film: Artificial Intelligence: AI
14. Något man dricker: Apple martini
15. Band: Aqua
16. Djur: Anakonda
17. Gatunamn: Artillerigatan
18. Bil: Amason
19. Sång: Amasing grace


Och så till bildutmaningen.


Regler:
Gå in i din dator, i 5:e mappen. Lägg ut den 5:e bilden i bloggen och berätta om den. Utmana sen nya bloggare.

Denna bild är kanske inte den mest välkomponerade. Den föreställer Staffan, okänd man, Elin och Jossi på Phontrattarnes rephelg i Rasbokil för ungefär ett år sedan.



Jag utmanar AnnaMaria, Ida, JK, Tora och Nicco till båda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var dig jag menade! :-)