måndag 15 mars 2010

Maki ebi

Idag har jag kommit fram och strosat omkring i Tokyo. Jag har shoppat lite smaprylar i Harajuku och Shibuya, jag kom tyvarr aldrig till Shimo-kitsawa som jag tankt.
Folk at valdigt snalla och hjalpsamma, och saker ar valdigt high tech, fast pa ett ganska konstigt satt... Toaletterna till exempel, min Gud vilka rymmdskepp!
Toaletten pa hotellrummet har en flakt som satter igang nar man satter sig pa den, den funkar ocksa som bide (med ett streck over e, det ar ett japanskt tangentbord och jag hittar inte pa det) vattentemperatur och tryck kan man stalla in och tillraga pa allt sa finns en volymratt till TVn inom bajs-rackhall. Toaletten pa en restaurang jag var pa hade en knapp som bara var ett spolljud, utan att det spolade. Jag vet inte vad den ar bra for...

Idag var min enda lediga dag, kul att se lite av Tokyo nar man anda ar har.
Imorgon borjar allvaret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska du göra i Japan?/Kajsa

Tora sa...

Tänk, du kommer aldrig vara så ren i stjärten som den här veckan.

Mian sa...

Ren och TORR! :-)

Marrrs sa...

Spolljudet är för man inte ska slösa vatten på dölja-generande-pruttljud-spolningar. True story. Men har de uppfunnit toaletten där man inte domnar bort i benen vid långläsningar ännu? :)