onsdag 26 januari 2011

Framme och jobbad

Igår kväll kom jag och Marie, som jag jobbar med, fram till Las Vegas drygt 20 timmar efter att jag gick hemifrån. Väl framme på hotellet sa vi godnatt, och låste in oss i våra rum, där jag sov som en stock fram till ungefär kl 02. Jag kan erkänna att jag har lite jetlag.

Hotellet Paris, där vi bor, är så surrealistiskt: överallt är små pitoreska - liknande alphus - byggda, husen är är affärer, restaureanger eller helt enkelt bara väggar. Taket är målat som en himmel och alla skyltar är på franska.
Hela bottenvåningen på hotellet (och resten av de Las Vegas-hotell jag varit inne i för den delen) kan beskrivas med ett ord: kuliss. Hela faderullan bara skriker "låtsasvärld", kanske är det därför folk gör galna saker så som att spontangifta sig här.

Hur som helst...
Idag har jag suttit i möten hela dagen.
Ikväll ska vi äta middag i låtsas-Eiffeltornet.

Och jag ska låtsas vara vaken.

Inga kommentarer: