onsdag 12 januari 2011

Note to self: Fråga oftare

Jag till Maggie: Vad funderar du på?
Maggie: Jag tänker att vad nice det verkar att vara en apa, alltså apa med högre ståndsmässigt leverne. En apa som har det gott ställt, som har mat och slipper bli uppkäkad av en massa rovdjur. Skulle man vara ett djur skulle man vara en apa! De kan liksom göra grejer, de är väldigt kapabla.
Till skillnad mot sjökor. De är bara som en klump med paddlar och kan inte göra något annat än att åka runt och äta sjögräs. (Visar lite lojt viftande med händerna och låtsastuggar).


Herreguden vad jag är glad att jag frågade!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Till skillnad från människor eller bara till skillnad från sjökor? Jag brukar inte bli så glad att jag frågade, Sibbe tänker på för långa och komplicerade och inte jättesällan programmeringsrelaterade frågor.

Tora sa...

Det är lite av en chansning det där, med att våga fråga. Maggies fundering var ju asbra.

JK, sa...

wow vad mkt han tänkte på! glenn funderar oftast på "huuh?" &det är faktiskt inte alls särskilt spännande.