fredag 30 september 2011

Mänsklig piñata

Inatt drömde jag att jag sov på Norrlands nation. I rummet bredvid var den några killar som hade en så högljudd fest att jag var tvungen att kika in. Där såg jag att de klätt in en hel kille i papier-maché. Från topp till tå. I en snygg gå-pose.
Först tyckte jag att det såg rätt kul ut, men ganska snart kom jag på att han ju inte kunde andas. Papier-machét var ju torrt, så jag gissade att han stått där utan att andas rätt länge.
Sedan flöt drömmen in i ett mer vanligt brainstormande då jag kom att tänka på tjejen i James Bond Goldfinger som dör av 'skin suffocation' när hon målas i guldfärg.

Sedan vaknade jag av att grannen hade en högljudd fest.
Hoppas att grannen inte är så värst pysslig, och gillar att hålla på med papier-maché...

1 kommentar:

Tora sa...

Åh ja, jag minns när jag såg den Bond-filmen som barn. Helt sjukt häftigt-läskigt sätt att dö.