lördag 2 juni 2007

Hattfest

Den omdiskuterade, varsamt planerade, galet upptrissade hattfesten (tentafesten) ägde igår kväll rum. Som alltid var mina kära klasskamrater ruskigt bra utklädda, med hatt, matchande outfit och karaktär. Vi hade änkan Tora, springpojken Anton, skolflickan Ida, cabaretbruden Jessica, Emanuelkopian AnnaMaria, turisten Glenn och jag, maffiabossen.



Mycket rolig kväll med störst fokus på att hitta och komma in i karaktärerna till våra kläder... Det var queensdialekter, konspirationsteorier om vem som mördat Toras man, kartböcker som rekvisita och brittiska svordomar.

5 kommentarer:

Tora sa...

jag tycker att vi borde ha hatt jämnt.

Tora sa...

... eller jämt. har en släng av dyslexi idag.

Anonym sa...

Ojoj vad bra den blev. Måste vara en av historiens bästa hattfester någonsin.

JK, sa...

jag tycker vi borde vara utklädda jämt. temavecka varje vecka!

JK, sa...

fast det blir lite konstigt om ida &jag går i en annan klass.. mööp. yp.