tisdag 18 september 2007

Anna goes "vad är grejen"

Jag har stulit denna idé av en annan bloggare, nämligen han som frågar sig: vad är grejen?

Jag undrar vad är grejen med:

Ostkorv?
Ja, det är sant. En av korvgubbarna på stan säljer ostkorv! "Hm, hur kan vi göra korv ännu onyttigare?" Jag undrar också om det är korv med ostsmak, eller ost med korvsmak...

Att visa dagens väder på kvällsnyheterna?
Jo, tack jag vet att det har regnat idag. Jag vet det eftersom jag blev blöt.


Varningstext på babykläder?
"Keep away from fire" är inte en helt ovanlig syn på babyplagg. "Öh, nehe. Jag får alltså inte elda mitt barn i dessa kläder".

Keep away from fire.

6 kommentarer:

AM sa...

Den där ostkorven har jag också funderat över...

Tora sa...

ok. jag gör det. jag ställer upp och provsmakar ostkorven. för vetenskapens skull. köp en åt mig så äter jag den.

Anonym sa...

Inte andras barn heller....

Anonym sa...

Tora: Done deal.

Gov't: Nej, det är sant! Man måste byta kläder på dem först.

JK, sa...

alltså, ostkorv är väl korv med ost i, som smälter när man lagar korven. alltså ost i mitten. gott :D jag tror annars det kallas "ostkabanoss"

Anonym sa...

Vad är dilen?' kan du ju kalla det om du vill att det inte ska kännas lika snott!