måndag 17 september 2007

Brev till ISO

Bästa International Organization for Standardization,
Jag har ett förslag.

Då Sverige är ett land med mycket varierande klimat tycks folk tro att man kan klä sig lite hur som helst, oavsett väder. Men jag tycker att man måste markera att det är inte OK att klä sig i dunjacka då det är +10 grader ute. Därför vill jag be Er sätta en standard för hur det är accepterat att klä sig de olika årstiderna.

Nedan följer en lista på hur denna standardisering kan se ut:
  • Shorts får endast bäras med strumpbyxor (ej hudfärgade) mellan 1/9 och 1/5
  • Under sommarhalvåret får man ha shorts med eller utan strumpbyxor
  • Dunjacka får endast bäras mellan 1/9 och 1/5
  • Stickade mössor hör även till plaggen att använda 1/9 - 1/5
  • Öppna skor är accepterat endast efter solnedgång under vinterhalvåret, dock förbjudet vid snö
  • Vantar får endast bäras av hygieniska skäl vid +15 grader eller mer
  • Generellt sett är det inte rekommenderat att visa mer än 30% hud 1/9-1/5.

Jag hoppas att ni kommer införa dessa regler för att motverka denna tro att det är OK att klä sig hur som helst.

Med Vänliga Hälsningar
Anna

8 kommentarer:

Tora sa...

hear hear!

JK, sa...

peeptoes bör aldrig vara tillåtet, jag tycker det är förargelseväckande beteende.

Anonym sa...

Men Anna, hur ska de länder göra som har sommar när vi har vinter? Det går ju inte att göra en internationell standard baserad på månader..

AM sa...

Hur ska man göra om det är en väldigt kall sommar kontra en väldigt varm vinter?

Anna sa...

JK: Hm, det kan nog få gå under förargelseväckande beteende.

PB: Detta är ett förslag på hur standarden bör se ut i den tempererade zonen.

AM: Det spelar ingen roll. Det är aldrig så kallt på sommaren att dunjacka är försvarbart.

Marrrs sa...

Bra initiativ! Jag ska genast ut och köpa strumpbyxor så jag kan fortsätta ha shorts ett tag till.

JK, sa...

skor med "toe-clevage" också. man vill ju bara dö.

bacon: tror faktiskt att strumpbyxor bara är tillåtet för tjejer! men vem vet, anna har kanske en helt annan åsikt.. :p

Mian sa...

jk. Stackars alla fotfetischister, nu måste de flytta någonannanstans!

I övrigt; HURRA! Jag ska kräva att min man skriver ut detta och efterlever det hela. han kan gå med jacka och buff (typ MC-halsduk) mitt i sommaren, då det är 20 grader men lite blåsigt. *skäms* Det visste jag inte då jag träffade honom...