tisdag 25 september 2007

Dumsnål

För länge sedan köpte jag en burk tonfisk bara för att det var billigt. Och eftersom jag inte äter tonfisk finns den ju följaktligen kvar. Jag har sedan inköpet flyttat minst 3 gånger, men jag har omsorgsfullt packat med den varje gång.
Så idag hittade jag den, och gjorde något jag redan ångrar. Kollade bäst före datum.
Den gick ut 2005.

Nu måste jag ju spara den några år till, bara för grejens skull.


Darling sambos middagskommentar: Åh, vad gott det var. För lite saltat, men det är det ju alltid!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha fet diss!

JK, sa...

här låter det alltid tvärtom.. "du FÅR inte salta maten!" "fan TAPPADE du saltkaret i riset eller?" . :p

Anonym sa...

Självklart ska du ha en "flytta till alla kylskåpspryl", jag hade en burk med pepparrot från -98 som fick flytta hemifrån 2005. Fast jag vet en som påstår sig ha hittat en välknådad tub kaviar utan bäst före datum. När gjordes den?

Tora sa...

men vilket resursslöseri. skäms anna! tänker du inte på barnen i afrika?

JK, sa...

dom tycker nog inte heller om tonfisk..

Anonym sa...

Maten var jättegod.