tisdag 2 oktober 2007

Kryddornas motsvarighet till Bingolotto

Jag vill bara börja med att säga att jag egentligen tycker om min darling sambo. Men ibland har han åsikter som bara inte är förenliga med min syn på livet.

Jag pratar om hans åsikt om två förfärliga saker.

Takfläktar och Aromat.

Aromat är som kryddornas motsvarighet till Bingolotto; det är inte naturligt, det är pinsamt och motbjudande... Och det ska användas till allt anser min pojkvän.

Takfläktar. Visst de fyller ett syfte, men det gör bordsfläktar också! Jag har sagt att jag flyttar ut om han skaffar en, vilket kanske bidragit till den oillamående-framkallande atmosfären. Jag hoppas att jag får bo kvar, eftersom vi i övrigt har ganska trevligt tillsammans...

Så länge jag får krydda maten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hey Hey Hey, Hold it Sambo!!!
Takfläkt: nej! Varför? Den kastar bara runt damm och skapar fler tillfällen att städa....kul? Öppna ett fönster istället.
Aromat: Ja! Men endast på Färilakorv som berikats med en tomatskiva, och detta på lämpligt bröd. ( Färilakorv kan i värsta fall och om det är absolut nödvändigt bytas ut mot Falukorv.)

Kajsas skolklass sa...

Du är en drottning på träffsäkra jämförelser!

JK, sa...

aromat är lika menlöst som örtsalt - en korkad ersättning för riktigt jävla natriumklorid!

Tora sa...

örtsalt är bra. aromat inte. det är den stora skillnaden som jag ser det.

Anonym sa...

Färlakorv bör undvikas eftersom den innehåller så lite som 35% kött, resten är potatismjöl, mjölkpulver och blodprotein, dessa används för att binda vatten. Innehåller dessutom E621 (smakförstärkare) för att mörka den låga kötthalten

Inte bra helt enkelt!