lördag 20 oktober 2007

Varför hatar ni era barn?

Nej, jag är inte avundsjuk bara för att jag heter något så vanlig som Anna. Jag undrar, på riktigt, vad det är med folk som döper sina barn till än det ena än det andra. Kan det vara amningspsykosen som gör att namn som Blå dyker upp? Eller är det att Svenssons inspireras av kändisarna som döper sina barn till städer, frukter och riddare?
T.ex.
  • Sofia Wistam har barnen Texas, Kid och Sindy
  • Magdalena Graafs barn heter Tristan From Avalon (!) och Lancelot
  • Jill Johnson har dottern Havanna
  • Rickard Sjöbergs dotter heter Lilly Rose.

Nej, Anna må vara vanligt och därmed lite trist men jag har hellre ett tråkigt namn än att heta Brummelisa.

Här är susnings lista över ovanliga förnamn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså Tristan from Avalon och Lancelot. Dersas skolgång kan ju varken bli rolig eller framgångsrik.. Kommer gå mycket pengar till psykologbesök.

Anonym sa...

Jag ska döpa mina barn till Bajen! Lätt! Kanske en liten Butt också.

Anonym sa...

1. Lancelot låter som ett porrstjärnenamn.
2. Jag förutspår svår mobbing.

Mian sa...

Själv tycker jag att Pung Svensson har en trevlig klang.

Anonym sa...

Clown Baby och Moonface.