lördag 5 januari 2008

Russinfingrar och barnaskrik

Idag skulle Glenn anta en utmaning, han skulle gå till Uppsala högar. Denna utmaning blev på något sätt en sak vi skulle göra tillsammans, Tora, Glenn och jag.
Råpeppade vaknade vi idag till snålblåst och -1.
Det slutade med att Glenn fick gå ensam.

Men eftersom jag hade varit så uppspelt över att vara lite motionärig ville jag fortfarande ha någon typ av sysselsättning utöver det vanliga. Darling sambo kom på idén att åka till fyrishov.
Sagt och gjort.

Fyrishov på en lördageftermiddag är... en upplevelse.
Är man lite lagom folkilsk gör man bäst i att hålla sig ifrån äventyrsbadet. Man får heller inte vara rädd för barn som ställer konstiga frågor i omklädningsrummet, det ingår liksom.

Trots min tillsynes gnälliga inställning var det kul att komma iväg och simma lite.
Om inte annat för att uppskatta tystnaden när man kommer hem.

6 kommentarer:

Tora sa...

oh, vad frågade barnen? sägsägsäg!

Anonym sa...

Vilka frågor? >Tell me all about ut it (inte helt lätt att skriva halvtull) äh

Anonym sa...

Alltså du ska bara veta vad jag kämpade med den där meningen igår!

JK, sa...

du som bara skulle ta ett par tre öl för &kunna plugga idag! :P

Anna sa...

Ida (för att du kämpade så) och Tora:
Det var inga jättekonstiga frågor de ställde, och inte till mig överhuvudtaget. Lite måste man ju överdriva för konsten, JK vet vad jag menar ;)
Men de frågade "varför då" efter ALLT, det var ganska underhållande.

Anonym sa...

JK:
Men sedan blev jag så peppad och vi bestämde oss för att gå all in. Hade till och med skumpa för att fira att jag skulle åka hem. Eller nåt!