torsdag 19 mars 2009

Låtleken här med då'rå

Step 1: Put your MP3 player or whatever on random.
Step 2: Post the first line from the first 30 songs that play, no matter how embarrassing the song.
Step 3: Post and let everyone you know guess what song and artist the lines come from.
Step 4: Strike through when someone gets them right.
Step 5: Looking them up on Google or any other search engine is cheating!

1. We have done this before, I feel it in your breath
2. White boys are so pretty
3. Every time I look at you I don't understand
4. You're in control is there anywhere you wanna go
5. I'm the best thing since sliced bread, no eminem
6. En ensam kvinna söker man
7. Will somebody wear me to the fair?
8. Can you se me floating above your head?
9. How many tequilas in the place
10. She said meet me at the gates at 8
11. Living life is so amazing
12. I've paid my dues
13. I am ready for love
14. There's nothing more that I want than to touch you
15. See that boy just standing over there
16. It was me on that road but you couldn't see me
17. We passed upon the stair, we spoke of was and when
18. Do you remember the twenty first night of September
19. Yo, look, look, look they call her jezebel
20. Du kanske ser mig gå omkring i ett ändlöst ingenting
21. I can change the world with my own two hands
22. We sailed away on a winter's day
23. I was surprised, I was happy for a day in 1975
24. Kom med och lägg dig här i gräset under mig och blöt ner käderna
25. You live in a world of excess
26. Drinking water to stay thin
27. Hon var fattig hon var ärlig
28. Oh life, is bigger
29. I put my hands where your wings should be
30. When you were here before

23 kommentarer:

Anonym sa...

4. Coldplay - Square one
30. Radiohead - Creep

Anonym sa...

27. Den är som lite visig och refrängen kan gå "sådan ääääär kapitalismen" men har ingen aning vad det är för låt.

Anonym sa...

5. Lady Sovereign - Ch-ching.
9. M.I.A. - Boys.
10. The Streets - It's Too Late.
18. Earth, Wind & Fire - September.
19. Dizzee Rascal - Jezebel.
22. Joanna Newsom - Bridges and Balloons.
23. Något med Belle & Sebastian. Från någon av deras första skivor, tror jag.

Anna sa...

Duktiga :)

Ida: Korrekt, men inte så korrekt att det blir ett streck.

Anton: Jepp, från DEN första t.o.m.

JK, sa...

06. Kent - Dom andra
28. REM - Losing my religion

Anonym sa...

Jag tror att låten heter Kapitalismen iaf. Men artist... näe.

AM sa...

12. Queen - We are the champions.

JK, sa...

17. David Bowie - The man who sold the world

Mian sa...

My brother had confessed he was gay, it took the heat off me for a while...

Tora sa...

Jesus Christ Superstar! Säger Martin. 3 alltså. Vill du ha en artist så säger han Laibach, men jag misstänker att det inte är den versionen du har.

Anna sa...

Maria: Du känner till många många av dessa, det vet jag. Sätt igårng och ge mig titlar nu :)

Tora: Jag känner att det räcker med låt och musikal idet fallet, vilket råkade vara samma.

Anna sa...

Vänner, jag vet att ni kan...

AM borde kunna minst en. JK likaså. Glenn och Maria kan nog ett gäng. Daniel kan tre.

Anonym sa...

Kan 2 vara från Hair? Jag säger att låten heter som texten börjar.

JK, sa...

JK kan!
16. Röyksopp feat Karin Dreijer - What else is there

AM sa...

Borde jag kunna minst en? Betyder det att något är Winnerbäck?

Anna sa...

JK: Det var inte den jag trodde att du skulle kunna, men rätt!

AM: Japp, det är vad det betyder.

JK, sa...

men åh man får ju prestationsångest.

AM sa...

Okej, jag gissar

20: Lasse Winnerbäck - Ändlöst ingenting

Tora sa...

1. Zeigeist - Dawn/Night

Mian sa...

19) I put my feet where the earth should be. Oooooh ooooh yeah. And I can´t see very far, and when you said that you where dead I hung on (bara visar att jag kan)
Heather Nova, Maybe an Angel

23)Expectations, Belle and Sebastian

Anna sa...

AM: Fel titel.

Maria: En rätt låt, en fel låt. Pluspoäng för fler textrader däremot ;)

AM sa...

20. Winnerbäck - Söndermarken ???

Anonym sa...

20. Winnerbäck-Försvarstal?