söndag 22 mars 2009

Ledtrådar - extended version

Jag tror att ni behöver lite hjälp.

7. Musses brud är en blomma - på franska i plural
8. Nödraket nr 5 - genom dig
11. Svensk artist - annan sångare
13. Titeln finns i raden - Indien
14. Axel Hedfors - Daniel?
15. Herregud, ner i källaren med er - jaxx
20. Ingen hjälp, vilket jag försvarar med att ni vet artisten
21. Titeln finns i raden - Mina Fina Lena FÖRNAMN
23. Ni vet artist och album
24. One album wonder - polaren har ett sätt, luften är nice
25. Klart ni ska köpa hund - i djuraffären, pojkar
26. Besatta gatupredikare - någon har snott något
27. Titeln har nämnts, visig låt. Peace out.

Heja heja!

11 kommentarer:

Mian sa...

23) Äsch! The State I am In, för bövelen!

Mian sa...

24) Jakob Hellman Ibland vill man inte gärna gå in fast regnet öser ner...bla bla bla. Kommer inte på titeln!

JK, sa...

är 24 dendär jobbiga skitjäveln!? jag ger dig inte min morgon &inte min dag-snubben, alltså. 26 är ju alltså manics iaf. ingen aning om låt.

Anna sa...

Maria: Jepp.

JK: Nej. Ja.

Daniel Wennström sa...

Ja men orka alla dessa quiz!... 14 är Axwell - Watch the sunrise :D

Daniel Wennström sa...

och nr 8 är Les fleurs of minne? sen är jag lost...

Anna sa...

Daniel: 14. Wei! 8. Nära... En bit av titeln är rätt, sedan behövs en artist.

Tora sa...

Nödraket nummer fem, Maroon 5!
Låten är Through with you.

Tora sa...

15. Basement Jaxx - Oh my gosh


(det går bra nu)

Tora sa...

26. Manic Street Preachers - You stole the sun from my heart

Anna sa...

Så ska det se ut Tora, på dem bara!