söndag 9 oktober 2011

Fågelmobil kort och gott, utan en massa fula ord

Alltså, jag gillar att pyssla och blev väldigt inspirerad när jag såg denna.
Men jag har inget tålamod när saker inte funkar som jag vill att de ska funka. Denna fågelmobil tog fram det värsta ur mig, så många eftermiddagar i rad. Men jag besegrade den!


Själva fåglarna är lite pilliga, och var rätt irriterande innan jag fick in snitsen. Sedan gick de ganska fort trots min IKEA-symaskin, vilken jag inte ska gå in på men... Låt oss säga så här, modellen säljs inte längre.

Hur som helst, att hitta pinnarna var ju ingen konst. Inte heller att få fast fåglarna. Att få fast fåglarna, och vara överens om vad som är upp och ned däremot... Tyngdlagen jobbar ganska mycket emot en i detta moment.
Att dessutom få den nedre pinnen att sluta snurra och hänga fåglarna upp-och-ned av den anledningen tog något mindre än en vecka (I kid you not).

Nu sitter de i alla fall där, åt rätt håll, och tittar.
Jag är fortfarande lite förbannad på fåglarna och tyngdlagen.
Men den är rätt fin ändå.

1 kommentar:

Mian sa...

Den blev jättefin och snart kommer du känna att den verkligen var värd ALL ilska och frustration.