söndag 23 oktober 2011

Hårrulle

Igår testade jag en ny frisyr som jag spanat in ett tag, hårrullen. Kanske heter den något annat om du frågar en frisör, vad vet jag? Den var i alla fall mycket lättare än jag trott, vilket var en glad överraskning.

Håret ska helst inte vara helt nytvättat.
Ta håret från ena sidan av huvudet, börja i luggen och snurra snurra snurra.
Fäst i nacken med hårnålar.
Ta håret på andra sidan, snurr snurr snurr och fäst.


Tar man en rejäl dos hårspray på det så sitter det så här bra när man kommer hem kl 03.30 efter en helkväll och en cykeltur genom hela stan (då jag kom på att jag ville föreviga frissan, därav min halvtrötta blick).

2 kommentarer:

Mian sa...

Love it! Den där och Julia Timosjenko-flätan är nog de finaste frisyrer jag vet. Nu vill jag också ha lite hår att kunna trixa med!

Mattias sa...

Det var verkligen inte igår man tittade i din blog. Hoppas att du får en bra sommar. Fin frisyr!