måndag 20 augusti 2007

7,5 poäng/kurs?

Fick mitt CSN beslut idag, och det var som väntat positivt. Jippie, jag får pengar ett år till.
Men något fick det att gå runt i mitt lilla sommarvilande huvud.

"CSN beslutar att du får studiemedel för studier vid Uppsala universitet, Språkteknologiprogrammet, högskolenivå 30 poäng, 17 veckor, år 2007 vecka 35-51, studietakt heltid."

Ser ni något konstigt?

Jo, 30 poäng. Vad är det om?
Så vitt jag vet läser vi fyra stycken 5 poängskurser, och senast jag kollade blev 5x4 = 20.
I don't get it.
Någon som har lust att förklara?

7 kommentarer:

AM sa...

De har ju bytt ut poängsystemet så det är anpassat efter europeisk standard. Det betyder att 5-poängskurser numera är 7,5 poäng. Alltså blir en gammal 20-termin nu 30 poäng!

Klarare nu? :)

Anna sa...

Jaha! Det hade jag ingen aning om (uppenbarligen).

Anonym sa...

Mwahaha du är ute!

AM sa...

Men nu vet du! :)

JK, sa...

puh, jag laddade precis för en långförklaring men detdär klarade ju AM galant. :D

AM sa...

Även jag har min stunder :P

Marrrs sa...

Det handlar om att vi ska öka tempot! :)