tisdag 21 augusti 2007

Städa, svetta, slita

Mitt tidigare så mäktiga lägenhetsimperium håller på att falna. Den andra och sista lägenheten jag hyrt ut i andrahand är uppsagd och håller på att tömmas lagom till 1 september.
I långa loppet är det ganska skönt att ha alla sina saker på ett och samma ställe, nämligen där jag bor. Men det är så drygt att flytta.

Ägnade gårdagskvällen åt att skruva isär loftsängen, i tre timmar!
Man kan göra många andra roliga saker på en måndagskväll i tre timmar.
Se en lång film eller äta på restaurang är två exempel.

Någon som kan hitta på fler roliga saker, så att jag kan få tycka extra synd om mig själv?

5 kommentarer:

JK, sa...

varför skruvade inte mattias isär sängen? vad har du honom till?

Anna sa...

Vi skruvade isär den tillsammans, det tog ändå så lång tid. Den var HEMSK!

JK, sa...

typiskt jättejobbigt. roligare att skruva ihop nya saker!

Anonym sa...

3 tim.? Hade ni något sorts verktyg, eller tuggade ni isär den?...:)

Anonym sa...

JK: Jag vet. Nytt = kul, gammalt = tråkigt. Ganska enkelt faktiskt.

Gov't mule: Filade den i småbitar med nagelfil... Nej, man kan säga att vi stötte på alla tänkabara (och icke tänkbara) komplikationer.