söndag 5 augusti 2007

Havsbrus 2007

Varje år har Mattias och hans syster en fest, då de bjuder in alla sina vänner, leker noggrant planerade lekar och sedan grillar.

Detta år var inget undantag, och festen hölls inte mindre än igår.
I år var det ca 30 gäster på plats och vi delades in i lag. Samtidigt som vår fest hölls var det en annan liten tillställning på stan, nämligen Roslagsloppet.

Mitt lag, "Lennartz", gav oss givetvis in i lekarna med sikte på förstapris.

En av uppgifterna i tävlingen var att knäppa kort på någon ur laget i en båt, som varit med i loppet. Denna uppgift tyckte jag och mitt lag var lite för simpel, så vi tog det steget längre. Jag och Mia flirtade lite med Lasse Nilsson (ingen mindre än båtföraren i Forbo Forshaga-reklamen på 90-talet) och fick sedan skjuts hem med honom. Medan killarna i laget snällt fick promenera hem.

Vi slutade hur som helst på tredje plats, med feta pluspoäng för vår snygga entre.

För att fatta mig kort, en kul fest.

2 kommentarer:

Tora sa...

haha! forbo forshaga-reklamen. den var ju riktigt cool. och gul.

Anonym sa...

Pluspoäng för entren!