måndag 27 augusti 2007

Minnas dop


Sådär ja, då var Minnas dop avklarat.
Allt gick bra, och jag satte dikten som egentligen var min enda uppgift, förutom att hålla huvudpersonen i famnen.
Jag fick inga tvångstankar att bajsa i dopfunten eller att skrika Satan i kyrkan.

Här fån Minna och hennes gummifisk sitt namn (och allt annat, måste erkänna att jag inte är så insatt).

Förövrigt har jag världens coolaste guddotter och systerdotter.
För att hon inte skulle bli ledsen var Mia tvungen att sätta på hennes mobil med The Knife - Silent shout. För att citera min syster: "andra barn har napp, Minna lyssnar på musik i mobilen". Gärna The Knife eller Depeche mode.

5 kommentarer:

AM sa...

Dopet har ju ingenting med namnet att göra egentligen. Väldigt söt unge det där annars :)

JK, sa...

det finns hopp för detta barn! prisad vare modern!

Anonym sa...

AM: "Här fån Minna och hennes gummifisk sitt namn (och allt annat, måste erkänna att jag inte är så insatt)". Vad det var viktig för folk då ;)

JK: Tydligen lyssnade Mia mycket på den under graviditeten. Kanske därför Minna gillar det dåliga ljudet från mobilen också :)

Anonym sa...

Tackar för det, jk. :-) Jo, du har en mycket bra musiksmak själv, har jag sett. *uppskattar*

Ungen älskar DM´s Strangelove (hmm...undrar vad det innebär), Condemnation, Never Let Me Down Again och I want you now. Med The Knife Silent Shout (funkar bäst av alla), Pass This On och Marble House. Skulle ju gärna se att det fungerade även via stereo, men det ska tydligen vara med kackigt mobilljud...

Anonym sa...

Keep rockin baby...