lördag 3 november 2007

Chokladspindel

Allhelgonahelgen. Inga affärer är öppna. Ute är det kallt och blött. Vad ska man göra?
Baka cupcakes!

Idag blev det chokladmuffins med apelsinfrosting i Halloweenkostym.
Ingredienser:
90 g mjukt margarin
90 g cream cheese
ca 2 dl mörk choklad i bitar
2 dl socker
2 ägg
2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1,5 tsk bakpulver

Frosting:
30 g margarin
80 g cream cheese
ca 5 dl florsocker (tills konsistensen är bra, kan eventuellt behövas mer)
1 tsk apelsinjuice
1 tsk apelsinskal

Garnering:
Kolaremmar
Silverkulor

Jag har dessutom köpt en Tråckla idag.

6 kommentarer:

AM sa...

Haha, en spindelkoppkaka! :)

Anonym sa...

jag går i god för att dem är smarret. ta det annamaria, jag har faktiskt smakat en, jag kunde säkert fått fler också...

JK, sa...

vem mer än ida säger SMARRET? :o

Anonym sa...

giftiga hahaha syrran kul skämt

Anonym sa...

Är jag korkad elle är Cupcakes bara ett flashigare ord för... Muffins!

Anonym sa...

JK: Jag tror att Ida har influerat många (ävn mig) att prata i bestämd form.

Bror: Vadå giftiga och vad för skämt? ;)

Oskar: Nej du är inte korkad. Möjligen att man kan säga att cupcakes även har glasyr, vilket muffins oftast inte har. Eller vad säger bakgudinnan JK?