söndag 25 februari 2007

Bilddagbok


Mössan:
Alla var tvungna att sticka några varv på en mössa. Denna skulle sedan
användas av folk som klantat sig, hoppat av sittliften eller sovit hos reseladaren är bara några exempel på prestationer. Själv blev jag nominerad två gånger men fick den aldrig, och glad var jag för det.






Snötillgången:
Eftersom att snökanonerna kördes varje natt fanns tillräckligt med snö i backarna. De blev lite slaskiga mot eftermiddagen men fullt åkbara. Där det inte fanns några snökanoner var det dock barmark.







Åkning:
Rackarns vad vi åkte, hoppade, ibland också vurpade. Roligast var mitt lilla off-pist åk (som resulterade i att jag stod på huvudet med skidorna rakt upp), Gretas snygga omkullkörning bredvid barnbacken och Mattias 180º-hopp in i skogen. Kul var det!







Sjukdomar:
Tyvärr hade vi några sjuklingar (eller veklingar) bland oss på resan. Johan, farmor Inger och Mattias blev alla sjuka. Men lyckligtvis fick de några friska dagar att åka i alla fall.






Medresenärer:
Resan skedde i ära till Görans 60-årsdag. Därav var i pricip hela släkterna Hultqvist och Landrin med på resan, syskon, kusiner, ingifta och hela baletten. Totalt 18 personer.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Somnar man iklädd i en långärmad skjorta + träningsoverallsjacka + en tjock fleecejacka + en fleecefilt + ett duntäcke samtidigt som man tycker att det är ganska kallt i rummet så är man sjuk! Jag är inte vek ;)

Tora sa...

sjuka män är alltid veka.

Mian sa...

Jag önskar att jag också hamnat i en friluftande, sportig familj med en massa roliga tävlingar för sig! *avundsjuk* Och givetvis kunde jag inte låta bli att påpeka det för Manfred. :-)

Anonym sa...

Haha, alltid de bästa familjebilderna.

Anonym sa...

Spana in denna vurpan! Anna offpist ver 1.0.

Hysteriskt roligt...

Anonym sa...

Mattias: Du är en ond man!