tisdag 13 februari 2007

Filmtips

Såg en fantastisk film igår... Eller snarare i söndags och igår, var tvungen att dela upp den på två kvällar eftersom jag är något narkoleptisk.


München av Steven Spielberg.
Under de olympiska spelen i München år 1972 tar en palestinsk terrorgrupp elva israeliska idrottsmän som gisslan. Gisslandramat utvecklas till en blodig massaker där samtliga israeler och palestinier miste livet.

Jag gillar framför allt hur det kommer fram i filmen att terrorism föder terrorism, och att alla parter far illa av det.

OK, nog med deep talk. Men, se den.

2 kommentarer:

Marrrs sa...

Jag såg första halvan för nåt år sen - och somnade. Undrar hur många halva filmer jag sett egentligen. Även om jag tycker filmen är bra så brukar jag sällan se klart den sen. Man borde kanske bli beteendevetare istället.

Anonym sa...

Jag brukar också bara se första halvorna av filmer. Men denna ville jag verkligen se, så jag satt upp i soffan med alla lampor tända, sedan delade jag ju upp filmen också =)