torsdag 15 februari 2007

Trial 'n' error

Fy farao, vilken dag!
Denna till synes vanliga torsdag inleddes som alltid, med föreläsning. För min del den sista innan hemtentan, så det kändes viktigt att vara alert och uppmärksam. Detta gick ganska bra, fram tills allas vår Roussanka började dra över tiden något förtvivlat. Hon pratade tills öronen blödde och lät sig ändå inte stoppas, lyckligtvis hängde sig datorn efter 30 minuters övertid. Räddade!

Sedan var det ju dags att labba och försöka lösa uppgift 11.20. Den som jag på första försöket hade 12 fel av 12 möjliga (tilläggas kan att jag inte var ensam om att tycka den var svår). Vi satt oavbrutet i 4½ timme, och löste faktiskt en hel del meningar. Detta med säkerligen 56 submittningar, men dock. Nu återstår bara mening 5 och 7!

Just nu borde jag egentligen packa, eftersom resan till Österrike är mindre än 48 timmar bort. Men det finns så mycket annat att göra. Internet är helt enkelt för stort för att kunna packa i god tid.

5 kommentarer:

JK, sa...

är femman omöjligare än 11 &12? jag satt med dom två tills jag svalt ihjäl, men nejdå!.. :P

Anna sa...

Ska jag vara ärlig så har jag knappt givit mig på femman, blev avskräckt av GGs kommentar: 'this sentence is complicated'. Så därför har jag sparat den till sist, när jag fått all ny kunskap... Eller nåt...

Anonym sa...

Femman har jag gjort helt rätt, men den bara är fel ändå! 11 och 12... hur skriver man 'at least two'? Eller ska man inte haka upp sig på just det och bara skriva bakvänt E istället? Nytt försök idag, samma meningar som i måndags... inga vidare framsteg denna vecka :)

Anonym sa...

Och varför ser alla TW olika ut? Ditt är olikt mitt som definitivt är olika JKs!

Anonym sa...

Nej haka inte upp dig på 'at least two'. Mitt TW ser faktiskt inte riktigt ut som på bilden, där meningarna står är t.ex inte svart.