lördag 5 maj 2007

Balkongfix


Denna lördag har jag, huslig som jag ibland är, ägnat mig åt att göra balkongen lite vårmysig. Det började med ett besök på Plantagen, där vi länge och väl valde blommor. Det slutade med att Mattias fick sin vilja igenom, olika nyanser av lila Spanska Marugriter.


Blev nog ganska bra ändå, jag kommer inte kräkas varje gång jag går ut på balkongen i alla fall.



Persiljan gör sitt bästa för att växa också, nog för att jag tycker att det går lite segt nu. Ska jag kanske gallra mer? Ja, ja, det kom upp något i alla fall...



Om några timmar bär det av till Sandra som fyllde 22 igår, där blir det mat, vin och Singstar. Hur nu det går...

4 kommentarer:

Tora sa...

åh vad fint! lila är fint.

Anonym sa...

Det var faktiskt inte jag som valde blommorna. Jag tyckte bara att de där var lite roligare än de vita. Anna is the blommshit!

JK, sa...

jag försöker övertala N att åka &köpa balkongblommor (som han tjatat om sen februari!) men han är döööööd i soffan :( jag vill ha tomaaaater!

Anna sa...

JK: Ja, helger är perfekt att fixa med sånt där. Vem orkar eller har tid på vardagar? Sparka liv i karlsloken vettja ;)